Nov 23, 2009

Pe scurt

Nu prea am mai scris in ultima vreme, deci s-au adunat cateva povestiri scurte:
  • In Berlin in ultimele zile a fost senin, mult soare, destul de cald, o vreme numai buna de plimbat. Pe scurt: indian summer. O fericire pentru mine care veneam dupa o saptamana de ploaie si frig in Serbia. Sper sa mai avem vreme frumoasa cateva zile, macar. 
  • In ciuda vremii de primavara, tot Berlinul este in febra pregatirilor pentru Craciun: se organizeaza Pietile de Craciun, s-au facut tot felul de parcuri de distractii, magazinele si-au organizat vitrinele, sunt casute de lemn pe strada in care se vand dulciuri si vin fiert. Pentru noi e destul de inedit, mai ales ca nu am fost plecati niciodata de acasa in perioada asta, si, evident, suntem incantati :)
  • Avand in vedere ca vom petrece Craciunul in Berlin, ne-am interesat asupra felului in care putem prepara cateva dintre mancarurile traditionale. Mai ales sarmale :). Nu ar fi fost o dificultate prea mare, in principiu stia Calina ce si cum, dar am intalnit o piedica neasteptata: nemtii nu au varza murata ca la noi. Ei pun varza la murat doar tocata marunt, nu intreaga, deci nu vom putea face rost de frunze de varza murata :). Sau poate am putea pune noi varza la murat... not :). Deci ne bazam pe proviziile ce vor veni din Romania.
  • Dupa o serie destul de lunga de concerte rock-pop-... la care am participat a urmat si un concert  de muzica clasica. Am fost aseara la un spectacol sustinut de orchestra de camera Carl Philipp Emanuel Bach, la Sala de Concerte din Gendarmenmarkt. S-au cantat lucrari de Haydn, Mendelssohn Bartholdy, Benda si Albrechtsberger. Concertul s-a incheiat cu un bis al pianistului, invitat special, in care a cantat o piesa de Rachmaninoff. Mi-a placut totul: sala de concerte arata foarte bine, are o acustica deosebita, orchestra a fost foarte buna, pianistul si dirijorul la fel. 
  • Excursia in Serbia a insemnat si o perioada lunga petrecuta prin aeroporturi si avioane. Deci mult timp pentru citit. Din lecturile aferente, remarc si recomand Fortareata Alba, de Orhan Pamuk.
  • Salutam intoarcerea iminenta pe taramuri Europene a lui Robynete :).
  • In cele din urma, si chiar ca un subiect de pus la sfarsitul oricarei liste, remarc mizeria politica din Romania. Dupa 9 ani suntem din nou in situatia de a nu avea ce presedinte sa alegem. Sunt curios cand o sa avem un guvern... in jumatate de an? intr-un an? niciodata?

7 comments:

  1. Auzi, dar nu o exista vreun magazin de produse romanesti...?
    Toata stima si respectul pentru concertul de muzica clasica. Este un lucru pe care spre rusinea mea nu l-am mai facut demult.
    Iata si o coincidenta. Si eu citesc acum o carte de Orhan Pamuk, Zapada.
    Despre politica nu comentez, ca nu pot sa pun emoticoane care vomita aici.

    ReplyDelete
  2. Serios acum, tu rezisti la muzica d-asta? Nu ma refer la muzica clasica, ci la d'alde Haydn si prietenii ...

    ReplyDelete
  3. Din pacate nu am gasit un magazin de produse romanesti. Cu toate astea, prin iulie am fost la un targ in Alexanderplatz, unde ofereau niste romani sarmale "adevarate" :) Acum stau si ma gandesc de unde facusera rost de varza :P Cine stie, poate exista un mic trafic de asa ceva :)

    Referitor la Pamuk, eu am mai citit "Ma numesc Rosu", si mi-a placut foarte mult.

    ReplyDelete
  4. @Poe: Da, da, a fost foarte reusit concertul :) Chiar mi-a placut.

    ReplyDelete
  5. Poe, e ceva ce nu prea pricep. Cum adica nu te referi la muzica clasica, ci la d'alde Haydn si prietenii? Ce a compus Haydn nu e tot muzica clasica?

    ReplyDelete
  6. Salve tuturor...trebuie sa comentez (nu si pe Poe ca el e prea mare si simpatic).

    In Spania aduc frunze de varza murata (la magazinul nostru romanesc) ambalate in Germania. Varza din SPania nu se poate mura, dar cea din nord da, pentru ca e la fel ca acasa. Puteti incerca voi sa puneti muraturi desi dc nu continua caldura un pic mai mult nu o sa se mureze complet pana de Craciun.

    Mai puteti cauta un magazin rusesc sau est european. De obicei au tot felul de muraturi, smantana.

    Din ianuarie cred ca ma apuc si eu de citit iarasi...mai pierd vremea intr-un mod constructiv...atunci o sa va rog sa imi recomandati mai multe (nu m-ar deranja sa recomandati carti in continuare)...Lectore tu le iei de pe Amazon sau cd te duci acas', de la librarie!

    PS: ce varza calita am facut eu ieri cu varza din aia taiata marunt din Germania si cu chimen...una dintre marcile Tirnauca

    ReplyDelete
  7. Oooo, a revenit Catalin!! Citisem deja despre varza ta calita, si despre cum l-ai "terminat" pe Domingo :) Dar, vezi, varza murata din Germania e tocata marunt... Se uita unul la noi in piata cand ii explicam ce vrem, zicea cred ca suntem nebuni :) Se intreba omul probabil ce sa faci cu varza intreaga murata...

    E o idee buna asta cu rusii, chiar nu incercasem inca la ei. Avem un magazin chiar aproape, o sa ma duc sa vad.

    Carti imi iau de prin librari de pe aici (preturile sunt comparabile cu Amazon) sau cand ma duc acasa. Am mai luat si de pe net, dar nu foarte des.

    ReplyDelete