Dec 6, 2009

Operatia

... Sau cum vrea Calina sa ii spuna "Taierea". Si postul asta ar fi trebuit sa se numeasca "inainte de taiere - la propriu". In fine, maine o sa aiba loc operatia la genunchiul "problematic" al Calinei. Acest post va contine informatii "in timp real" despre cum decurge operatia, pentru cei interesati.

Pana una alta, va oferim niste detalii tehnice: va opera doctorul Privatdozent Dr. med. Karsten Labs, la clinica Asklepios din Birkenwerder (langa Berlin). Anestezia va fi "spinala". Operatia va dura aproximativ 2 ore. Durata de spitalizare: 7-10 zile.

07:30- Am ajuns la clinica, si am luat camera in care va sta Calina. E o camera "de lux", cum au spus cei de aici. Pe langa comfortul deosebit, mai are si TV, si acces internet. In plus pe hol e o asistenta plina de solicitudine. In drum catre camera ne-am intalnit cu doctorul Labs, care ne-a incurajat si s-a mirat de faptul ca starea de spirit a Calinei e foarte buna: "You are tough!".

08:30- A venit asistenta sa verifice starea pre-operatorie a Calinei. Se pare ca toti parametrii sunt ok :). Doar ca ii este foame :).

09:15- Am fost vizitati de managerul clincii sa semnam actele pentru asigurare. Calina va merge acum sa isi cumpere orteza pentru perioada post-operatorie, tot din cadrul clinicii.

10:00- A adus Calina orteza si carjele necesare. Daca despre carje nu pot zice nimic deosebit, mi se pare ca orteza e un fel de genunchiera de Robocop. Are tot felul de parti metalice, de suruburi, de aparatori...

10:15- Se pare ca operatia va incepe pe la 10:30 - 11. A venit sora si a luat-o pe Calina, dupa ce mai intai a pus-o sa se imbrace complet intr-un "outfit" adus de ei (practic i-au adus de toate: de la underwear pana la ciorapi si "rochie"). Reluam live-blogging-ul cand se termina operatia. Pana atunci, o sa testez cafeteria locala.

13:00- Inca nici o veste de la operatia Calinei. Totusi am fost sa mananc ceva, si e buna cafetaria. Iar intre timp am luat si o amenda de parcare neregulamentara. Dar, dupa cum se zice: noi sa fim sanatosi.

13:30- Am aflat "pe surse" ca operatia s-a incheiat cu bine, iar Calina se afla acum la terapie intensiva, pana cand ii vor trece efectele anesteziei.

15:10- Pacientul s-a intors in camera. E bine, probabil vor urma niste zile cu dureri destul de mari, pentru ca s-a lucrat destul de mult pe os (si Calina zice ca s-au pus destul de multe suruburi); mai mult au fost refacute si niste ligamente. Doctorul i-a spus Calinei ca s-a rezolvat in proportie foarte mare problema ei, desi a mai ramas o mica subluxatie, cu care probabil o sa ramana pentru totdeauna. Speram ca asta sa fi fost ultima operatie legata de problema cu genunchiul. Impresiile din sala de operatie, parerile despre doctori si despre cum s-au comportat sunt excelente. Calina era chiar incantata ca in timpul operatiei au ascultat cu toti Coldplay, Viva la Vida :). Pe masura ce mai aflam ceva, mai punem aici.

La final: din ceea ce au zis doctorii operatia a fost reusita. Ei cred ca este o solutie de durata, daca nu chiar definitiva. Exista, evident, riscuri; dar acestea exista la oricare om. Avand in vedere ceea ce s-a intamplat pana acum cu genunchiul asta, istoria lui, probabil ca riscurile sunt ceva mai mari. Dar ceea ce e clar este ca ceea ce au facut astazi nu va ceda.

14 comments:

  1. Succes Calina! Sper sa fie totul bine de data asta!

    ReplyDelete
  2. Multumesc eu, in numele ei!

    ReplyDelete
  3. Mama, un fel de twitter :)
    Nevertheless, Calina, esti cea mai tare! Fanii iti sunt alaturi :)

    ReplyDelete
  4. @13:30
    pfiu, ce bine!

    ReplyDelete
  5. Calina, ne bucuram ca esti bine :-) . Sper sa iti fie bine si sa nu ai totusi dureri prea mari zilele urmatoare.

    ReplyDelete
  6. Multumesc, tot eu, tot in numele ei.

    ReplyDelete
  7. ziua 1 post-operatie? ce se intampla? totul ok?

    ReplyDelete
  8. Lucrurile decurg cum ne asteptam: dureri de la operatia pe os, ceva greata de la anestezie, fara febra, "trendul" general este spre bine. Chiar acum, mai pe seara, in afara de durere (de care nu are cum sa scape prea usor) nu mai e nimic neplacut.

    ReplyDelete
  9. Transmite-i Calinei ca eu o astept la un volei (si un vin) pe plaja in vara asta, aici pe plaja Sardinero (daca nu chiar ne bagam la un curs de surf, ca tare vreau sa vad cum e)...capul sus, putere, curaj ca si pana acum!

    ReplyDelete
  10. Vin! Doctorul care m-a operat e mare jucator de beach volley - a castigat nu stiu ce campionat anul trecut la Malaga. Vin si va bat pe toti! la cap evident..... ca la volei....

    ReplyDelete
  11. Eu cred ca ma bati si la volei (nu ca m-ai bate la cap, Doamne fereste :D)...sunt mai inaltut eu asa si pare ca mananc mult, dar sunt imobil si pampalau...muci ma faci, mai ales daca imi dai niste tinto in deschidere :)

    Tocmai vin dupa niste zile incarcate cu robynete si rememorez ce bine a fost, ca in tinerete

    ReplyDelete
  12. Eu zic sa lasam sportul si astfel de indeletniciri la care se pare nu suntem nici unii breji si mai bine gatesti tu un peste bun:).

    ReplyDelete
  13. se rezolva...voiam doar sa remarc forta ta...si sa incerc sa combin un prieten la surf :)

    ReplyDelete
  14. "Joc" eu surf cu tine! Doar sa ajung pe acolo :)

    ReplyDelete