Aug 5, 2010

Londra: Contraste

Am promis de ceva vreme ca o sa scriu un post despre Londra, oras pe care l-am vizitat pentru prima oara in weekend-ul prelungit din jurul Pastelui.

Cum nu am gasit timpul sa scriu un post detaliat, si intre timp amintirile s-au mai si estompat, o sa spun pe scurt ce ne-a placut si ce ne-a placut mai putin in scurta noastra excursie. Deci, pe partea pozitiva:
- Hotelul in care am stat (The Chamberlain, in City), barul de la parterul hotelului si toate pub-urile in general, berea.
- Arhitectura cladirilor vechi din Londra este impresionanta. Catedrala St. Paul's, Westminster Abbey, Palatul Westminster sau Parlamentul, cartierul Kensington, Royal Albert HallNotting Hill si Portobello MarketCovent Garden, Trafalgar Square, Tower Bridge si Tower of London, sunt numai cateva dintre cladirile/locurile vazute/vizitate, care ne-au impresionat pozitiv.
- Muzeele nationale au intrare libera! Mi se pare un gest de educatie deosebit de eficient sa oferi oamenilor sansa de a vedea tot felul de opere de arta fara sa plateasca.
- Cambridge, cu toate colegiile, mai noi, mai vechi, cu arhitectura traditionala sau nu, cu traditii si povesti, toate interesante. La prima vedere (si cred ca si la o vedere mai aprofundata) mi s-a parut un loc perfect pentru un om interesat in cercetare/educatie.
- Oyster Card.
- Localnicii sunt, in general, foarte eleganti.

Nu mi-au placut:
- Traficul din centrul Londrei. Infernal. Mi-a fost dor de Bucuresti.
- Londra pare o amestecatura, din punct de vedere arhitectural. Ai cladiri vechi langa cladiri noi, cladiri semi-daramate langa cladiri abia construite, unele curate, unele foarte murdare. Stilurile sunt amestecate ca nicaieri altundeva. Daca adaugam la asta lumea foarte diversa de pe strada (oameni foarte saraci, oameni foarte bogati, imbracati in toate felulrile, curat, murdar, purtandu-se in toate felurile) pleci cu impresia ca Londra e un oras al contrastelor.
- Mancarea locala (fish and chips, tot felul de pies, etc.) nu este chiar pe gustul nostru.
- In fine, cumva off topic, cateva vorbe despre serviciile Ryan Air. Mi s-au parut infecte. In primul rand nu se dau locuri la check-in (daca stiam cred ca luam bilete la GermanWings sau Lufthansa, diferenta de pret fiind de pana in 30 de Euro per bilet), si pentru noi asta a fost un mare impediment, avand in vedere starea Calinei: e usor de inteles ca nu prea ne puteam grabi la avion. Din fericire, cei din Berlin ne-au permis sa stam la Priority Queue, dar cei din Londra nu, pentru ca, desi Calina se folosea de carja, nu era in scaun cu rotile... Stewarzii au fost si ei foarte tari: sunt prima companie in care mi s-a atras atentia ca daca nu sunt atent la detaliile de siguranta le vor repeta, si nu decoleaza pana nu e toata lumea atenta. A fost inutil sa ii zic ca le pot spune eu in locul ei, la cat am zburat in ultima vreme... In fine, partea buna e ca am ajuns la timp in ambele zboruri, si asta ne interesa cel mai tare.

Cam atat despre Londra! Cu o mentiune foarte importanta: la intoarcerea in Berlin eram un pic dezamagit de ceea ce am vazut, dar, pe masura ce trece timpul, imi dau seama ca mi-a placut, de fapt, destul de mult acolo. Imi este clar acum ca mi-as dori sa revin in Londra, si recomand oricui sa viziteze acest oras.

6 comments:

  1. Cam asta a fost si concluzia mea referitoare la Londra. Initial mi s-a parut naspa, dar dupa ce am plecat de acolo am descoperit ca de fapt mi-a placut si ca m-as mai intoarce :-)

    In alta ordine de idei nu pot decat sa salut prima poza pusa pe acest blog ;-)

    ReplyDelete
  2. Da, cred ca nu e foarte comercial orasul respectiv :)

    Dar, te anunt ca nu e prima poza, dupa cum se poate vedea aici.

    ReplyDelete
  3. vai, ma scuzati!
    se pare ca nu sunt atat de fan pe cat as vrea sa par... sa-mi fie rusine!

    ReplyDelete
  4. Si comentariul meu e putin off-topic.. desi nu sunt fan ryanair, totusi datorita lor am reusit performanta de a plati pe un bilet dus-intors mai putin decat pe-o cubata (bilet de 4 euro, cubata 5 euro).. nu stiu daca lufthansa sau germanwings au vreodata astfel de oferte.. si in fond si la urma urmei, de ce trebuie sa ajungi printre primii la avion? (bine, Cata are un motiv, pentru ca vrea sa stea la locurile mai mari din dreptul aripilor)

    ReplyDelete
  5. Pai ai dreptate cu preturile de la Ryan Air. Asta e singurul lor argument, de fapt :) Clar nu ajungi la asemenea preturi la celelalte linii.

    Ideea era ca noi am fi preferat niste locuri cu ceva mai mult spatiu pentru picioare (Calina nu mergea inca bine, nu putea indoi ok piciorul, mergea cu carje). De altfel cei de la imbarcare din Berlin au fost ok, si ne-au pus la priority queue, fara nici un fel de problema. Dar cei de la Londra au fost cam aiurea, dupa cum am spus. De asemenea mi s-au parut cam naspa si serviciile in avion (inclusiv oferata de racoritoare/mancare era slabuta rau :) ).

    Oricum, in principiu, merg (sau zboara :) )

    ReplyDelete
  6. auzisem mai nou ca vor sa bage locuri in picioare

    ReplyDelete