Sep 28, 2009

Pe scurt

Cateva vesti scurte:
  • De duminica suntem in efectiv complet in Germania. Sambata am ajuns eu si cu Marucho (pisica noastra, adoptata acum 4 ani in Bucuresti), iar duminica a venit si Calina. Pentru urmatoarele doua saptamani suntem vizitati si de mama Calinei.
  • Dupa ce a fost facuta cunoscuta amenintarea terorista adresata Germaniei politia e din ce in ce mai prezenta pe strazile Berlinului. E foarte ciudat, si mai degraba stresant decat linistitor, sa vezi politisti umbland cu mitraliere in mana si cu degetul pe tragaci (e drept, nu peste tot, ci in zonele in care un astfel de atentat e mai probabil).
  • De bine ce ne adunasem si noi la Berlin, a trebuit sa plec la o conferinta la Wittenberg. Un orasel mic, cochet si foarte curat, plin de biserici incarcate de istorie si de cladiri foarte vechi (dar in stare foarte buna - de altfel orasul a fost ocolit in mare masura de distrugerile razboiului). Inclusiv locul in care stam si unde are loc conferinta (o cladire a fundatiei Leucorea) pare a fi un colegiu cu traditie impresionanta. Totusi, principalul motiv pentru care e cunoscut orasul este faptul ca aici si-a publicat (?! de fapt a afisat pe usa unei biserici!) Martin Luther cele 95 de teze, in premiera; altfel spus a fost locul nasterii Reformei Protestante.
  • Drumul catre Wittenberg a fost foarte interesant: am plecat la 21:30 din Berlin (dupa ce le-am adus pe Calina si pe mama ei de la aeroport) si am parcurs cei 100km pana la destinatie in aproximativ o ora si un sfert. Dupa primii 10km (am mers pe autostrada cam 70km, si restul pe un "drum judetean"), cand am iesit din zona Berlinului, pana cand am ajuns la destinatie, am intalnit cel mult 30 de masini. Cred ca duminica seara, dupa ora 9, poti zice ca Germania e o tara parasita. Mai avusesem aceasta senzatie cand ne-am intors (Calina, Irina, si cu mine) de la Praga, la inceputul lui septembrie.
  • Conferinta la care sunt acum, Theorietag, este o reuniune anuala a oamenilor care lucreaza in arii legate de teoria Limbajelor Formale si Automatelor din Germania (si, in ciuda numelui, dureaza cam trei zile). Se pare ca in fiecare an se aduna destul de multa lume, de la cercetatori consacrati cu rezultate remarcabile pana la studenti aflati la inceputul PhD-ului. Atmosfera e degajata, informala, extrem de placuta (pacat ca nu inteleg eu prea bine tot ce se discuta... limba oficiala fiind germana). Nu pot sa nu ma gandesc cat de mult lipseste o astfel de intalnire in Romania.

6 comments:

  1. Si in Paris erau militari care stateau cu degetul pe tragaciul mitralierelor. Chiar si in Otopeni sunt doi militari mici si muschiulosi de la trupele speciale care patruleaza stand cu degetele pe uzi-urile lor. Deci nu te speria, esti in siguranta :)
    Cat despre pustietatea de pe strazile Germaniei... nu pot spune decat ca astia din tarile nordice sunt nebuni la cap. Cum se lasa seara cum se baga la cutie, nu ca mediteraneenii.
    Da-ti seama de ce nemtii sunt principalii inventatori ai jocurilor (boardgames)... Ca se strang in casele lor si ca sa nu se plictiseasca pac, mai inventeaza un joc ca sa se stranga mai multi la un loc si sa socializeze.
    Spor al conferinta!

    ReplyDelete
  2. Deci pana la urma se vorbeste in Germana, huh? Cred ca ar trebui sa iti pui maine o fustita, sa vezi ce repede schimba limba :)

    ReplyDelete
  3. @Cristina: Nu cred ca daca imi pun eu fustita se schimba cu ceva problema :) Pana la urma ma descurc, mai vorbesc ei cu mine in engleza, mai inteleg eu germana. Iar la conferinta, parte din speakeri au slide-uri in engleza.

    ReplyDelete
  4. E frumoasa intentia lor si cu totul laudabila. E un loc bun de intalnire, prezentare a ce faci si cred ca se pun bazele unor viitoare colaborari.

    Apropo Florine, m-am tot gandit...noi de ce nu am organiza in Romania (ca si asa suntem multi care am fost sau suntem afara) ceva de genul "Intalnirea anuala a tinerilor cercetatori din Romanian TCS", ceva de genul...

    Asa am deveni si noi mai cunoscuti acasa, cu ce lucram, la ce ne gandim, s-ar crea contacte, s-ar pastra legaturi, poate mai sare cineva cu vreo idee etc...PLus ca putem organiza intr-o locatie gen Delta sau munte...la bere si viata buna, parca altfel merge lucrul...Ar trebui ca Academia de ex si cei mai mari sa sprijine asa ceva.Plus ca am putea sa ne asiguram noi din taxa mare parte din cheltuieli

    ReplyDelete
  5. E o idee buna, insa pare greu de pus in practica (nu imposibil). Insa iti trebuie cineva, de la o universitate din Romania, care sa fie capabil sa organizeze. Apoi, ideea cea mai importanta era sa vina si "seniorii" tocmai pentru a-i mai indruma pe cei mai tineri; si cred ca ar fi oameni interesati sa participe. Si, in fine, sunt sceptic referitor la orice sprijin material din partea unei organizatii existente (gen universitati, etc.).

    Oricum, o idee buna care merita investigata.

    ReplyDelete
  6. Amvrut doar sa accentuez ca ar fi foarte important pentru tineri sa se faca cunoscuti si ascultati, desigur, nu sa exclud pe cei cu experienta, din contra!

    Mai ramane sa discutam nu? Cu multa energie si nervi de otel se poate.

    ReplyDelete