Sep 25, 2009

Soundtrack

Prin "plimbarile" mele din ultima vreme pe youtube am gasit o cateva melodii ce imi plac mult, si care faceau parte din coloana sonora a unor filme. Pun aici link-uri catre ele, poate mai bucura si pe altcineva (macar ca va aduceti aminte de filmele respective - mai bune sau mai proaste). Orice contributii ulterioare sunt binevenite :)
Pink Floyd - Comfortably numb, din The Wall (as fi putut sa pun la fel de bine tot filmul),
The Byrds - Turn turn turn, din Forrest Gump,
James - Getting away with it, din Big White,
Skunk Anansie - Secretly, din Cruel Intentions (aici cred ca mergea tot soundtrack-ul),
Shivaree - Goodnight moon, din Kill Bill 2 (in general filmele lui Tarantino au niste soundtrack-uri spectaculoase),
Rage Against the Machine - Bombtrack, din Natural Born Killers (de fapt nu apare pe soundtrack-ul oficial, ci doar apare la un moment dat in film, ca si alta piesa de la Rage, "Take the power back" ... si cat de mult mi-a placut filmul asta cand a aparut...),
Goo Goo Dolls - Iris, din City of Angels,
Vangelis - Eric's theme, din Chariots of Fire (ca de altfel si piesa de generic a filmului),
Si, pentru ca tot ne aducem aminte, James Last - This is my song, o piesa compusa de Charlie Chaplin pentru coloana sonora a filmului A Countess from Hong Kong, dar care a sustinut multa vreme genericul emisiunii Telecinemateca :)

14 comments:

  1. U2 - Hold me, thrill me, kiss me, kill me, sadly dintr-un Batman care nu este cel mai reusit film al seriei.

    MIA - Paper Planes din Slumdog Millionaire (mi se pare remarcabila melodia).

    Muse - Supermassive Black Hole din Twilight - filmul asta si cartea reprezinta pentru gagici ce a fost Lord of the Rings pentru tipi.

    Kemo - La Receta din 10 Items or Less.

    Promit sa mai adaug cand o sa mai am timp. Din pacate un film bun nu se pupa neaparat cu o coloana sonora buna sau viceversa. Dar uneori se mai intampla si sa avem parte de tacamul complet ;-)

    ReplyDelete
  2. Da, e adevarata faza asta cu filmul prost cu muzica buna. Totusi, sunt cateva filme proaste care mi-au ramas in minte, si pe care le-am revazut cu placere din cauza muzicii. In concluzie cred ca o coloana sonora buna salveaza adesea un film prost. (Totusi nici asta nu explica de ce m-am uitat de 10000 de ori la "Starship troopers"... :) )

    ReplyDelete
  3. http://www.youtube.com/watch?v=uWeAtLr8bX4 din Godzilla - super-tare filmul - mai ales cand alunecau puii de dinozaur pe bomboane :)

    Numele piesei mergea mai bine pe un film cu Laura Andresan sau Sexy Braileanca :), pacat de chitara lui Jimmy Page.

    ReplyDelete
  4. Da, chiar era tare "Come with me"; probabil cea mai buna piesa pe care a cantat-o vreodata Diddy-Puff Daddy-saucumilcheama. Partea de chitara a lui Jimmy Page e, dupa parerea mea, unul dintre cele mai tari riff-uri care au fost cantate vreodata (original din piesa Kashmir).

    Cum in perioada in care a aparut filmul respectiv eram intr-o perioada in care ascultam mult Rage Against the Machine (prin liceu), melodia mea preferata de pe coloana sonora de la Godzilla a fost No shelter. Oricum, si asta a fost un film cu o coloana sonora buna in general.

    ReplyDelete
  5. Azi mi-am mai adus aminte un film prost a carui coloana sonora mi-a placut mult: Top Gun. Aici, aici si aici sunt niste exemple de piese de pe coloana sonora a acestui film.

    Si ca tabloul sa fie complet, sa mentionez si un film prost, cu coloana sonora proasta, desi are pretentii in ambele directii: Dirty Dancing.

    ReplyDelete
  6. Iar comentez singur la propriile posturi :)

    Dar am gasit si o situatie total opusa celei de mai sus. Un film foarte bun, cu o coloana sonora foarte buna... La vita e bella, al lui Roberto Benigni.

    ReplyDelete
  7. BUEEEEEEEY!
    Cum adica Dirty Dancing e prost cu coloana sonora proasta?????????????????????????? WTF mate?
    E drept ca nu e cel mai bun film facut vreodata, dar nici prost nu e. Iar coloana sonora a leganat pe ritmurile ei cel putin o generatie.
    Nu-s de acord. Hm.

    ReplyDelete
  8. Pai mie chiar mi se pare foarte prost Dirty Dancing. Iar daca aud She's like the wind, si alte gunoaie, ma apuca damblaua :))

    ReplyDelete
  9. E o chestie de gust.
    Totusi m-ai facut curios: cand te apuca damblaua ce faci?

    ReplyDelete
  10. Nu iti zic :)) Dar sa nu ma testezi, pentru binele colectiv.

    ReplyDelete
  11. ok, daca e pentru binele colectiv, atunci accept. colectivitatea este cea mai importanta, pentru ca individul nu traieste singur pe lume, el este integrat fie ca vrea fie ca nu vrea in acest organism dinamic care ii influenteaza in mod irefutabil orice aspect al vietii si trairilor sale si nu numai, ci putem extrapola si ajunge la concluzia ca soarta intregului pamant si poate chiar mai mult, al intregului univers este condus de aceasta forta intrinseca: colectivitatea.

    ReplyDelete
  12. Bun, deci am ajuns la concluzia sublima (mie imi place) ca soarta intregului univers depinde de damblaua mea. Cool!

    ReplyDelete
  13. Comentez aici pentru ca postul asta are legatura intrucatva cu muzica. Am descoperit o melodie destul de tare de la U2 (primul lor single), iar in videoclip Bono(bo) rememoreaza momentul lansarii lor. Mi se pare misto. Va las cu Out of Control!

    http://www.youtube.com/watch?v=pVR7s-25Bio

    ReplyDelete
  14. Pentru ca ai adus vorba de U2 (da, e foarte tare melodia!), trebuie sa spun ca si una dintre melodiile mele favorite de la U2, Stay (Faraway so close!), e de pe coloana sonora a unui film nemtesc, care se numeste, surpriza!, "Faraway, So close!".

    ReplyDelete